Munkacsoportunk harmadik éve alakult, működésének eredményeképpen 2016. január 1-től iskolánk jogosult az Öko iskola cím viselésére.
Munkacsoportunknak 8 tagja van, az iskolai élet minden területéről, hiszen a természetvédelem, környezetvédelem, az öko szemlélet alakítása, formálása nem korlátozódik egy adott területre, hanem kiterjed az élet minden részére.
Munkákat az év elején elfogadott munkaterv szerint végeztük.
- Iskola a természetben szakkör eredményes működése, melynek során a diákok bepillantást nyertek a kertművelés rejtelmeibe.
- Környezetvédelmi őrjárat a településen
- Látványos kémia óra
- Klubnapközis foglalkozások az alsó tagozaton
- „Cipősdoboz” ajándék akció megszervezése
- Természettudományi versenyeken való részvétel (Bolyai csapatverseny, Herman Otto Természettudományi verseny, Földes - Természetvédelmi vetélkedő)
- Öko faliújság létesítése, folyamatos frissítése
- Figyelemfelhívás a természettudomány neves napjain (Állatok világnapja-rajzverseny, Víz világnapja-rádió, Madarak-fák napja-faliújság, Föld napja- vetélkedő)
- Rendszeres szemétszedés az iskola területén
- Egészségnapok a DÖK-kel
- Családtervezési órák a 8. évfolyamon
- Zöld projekt
- Bemutató óra a környezetvédelem helyzete az iskolánkban - témában
- DÖK napon a helyszínek is hozzájárultak a gyerekek szemléletformálásában. (kerékpáros ügyességi pálya, népi játékok
- Népi ünnepek előtt (karácsony, farsang, húsvét) a népszokások megismerése – könyvtár
- WC-k, csapok ellenőrzése, javítása
A meg nem valósult célok:
- Az iskola zöldítése, tantermek zöldítése, dekorálása, virágosítása
- Félévente kerékpártúra minden osztályban
- A szelektív hulladékgyűjtés iskolánkban gyerekcipőben jár
- A szülők bevonása az iskolai környezetvédelmi programokba.
Javaslatok a következő tanévre vonatkozóan:
- A Zöld-csoport működése a DÖK-ön belül aktivizálni
- A termek zöldítése, osztályonként virágfelelős - DÖK zöld-csoportja ezt nézze
- Minden évfolyamon, minden évben legyen szelektív hulladékgyűjtéssel foglalkozó osztályfőnöki óra (A tudás atyja az ismétlés)
- Neves napokon 5 perc az ofi órákból a témára
- A neves napokon, a szakórákon a témával kapcsolatos feladatok megoldása
- Az ügyeletes osztályok a szemetelőket is figyeljék
- A tanórák kezdésekor a tanár legyen az utolsó, aki bemegy, ő legyen az utolsó, aki kijön a teremből.
- Javítani kell az intézmény együttműködését a fenntarthatóság területén
Derecske, 2017. június 20.
Kurczina Csabáné Szmerek Gabriella