• Boldogság Világnapja

    2023. 03. 27.



  • Boldog Bocsok

    2023. 03. 08.

    Ebben a tanévben a 3. d osztály is bekapcsolódott a Boldogságprogramba. Fontosnak tartottuk a gyerekek érzelmi intelligenciájának fejlesztését ebben a korban, illetve szerettük volna az osztályközösséget még inkább összetartóbbá tenni. A közös beszélgetések, játékok, énekek alkalmasak egymás jobb megismeréséhez, elfogadásához. Minden hónapban más és más témával foglalkozunk.

    A cikk és a fényképek megtekintéséhez kattintson ide



  • 5. Boldogságóra - Célok kitűzése és elérése

    2023. 02. 03.

    Januári Boldogságórát már mindannyian nagyon vártuk, hiszen 1. a és 1. b-sek csak szeptember óta alkotunk egy közösséget, és az egyéni kis céljaink mellett a mindennapokban sokszor megfogalmaztunk közös célokat is: jól érezni együtt magunkat, sokat játszani, barátokká válni, segítőkre találni egymásban, és megtanulni írni, olvasni, számolni. A közös játék mindenkit jókedvűvé varázsol, ezért most is ezzel indítottuk a foglalkozást.

    A cikk és a fényképek megtekintéséhez kattintson ide


  • Jónak Lenni jó!

    2022. 12. 15.


  • BOLDOGSÁGÓRA az 1. a és az 1. b osztályban

    2022. 12. 01.

    A társas intelligencia erősen meghatározza a működésünket. Jó, ha képesek vagyunk követni a saját érzéseinket és azokat is, amelyek a környezetünkben létrejönnek; a helyzethez alkalmazkodva pedig megfelelő választ tudunk rájuk adni. Rugalmasak vagyunk és képesek vagyunk szükség szerint változtatni az interakciónk és a válaszaink stílusán, hogyha a társas helyzet megkívánja.

    A cikk és a fényképek megtekintéséhez kattintson ide


  • Boldogságóra a 4. a és a 4. b osztályban
    Januári boldogságfokozó technika: Célok kitűzése és elérése

    2022. 01. 28.

    Januári Boldogság óránkat is ráhangolással indítottuk. A hálavonatozás és a boldogságfitnesz ritmusjátékkal nyugalomba kerültek a gyerekek, pozitív érzelmeket generáltak. A közös éneklés (Ez a te napod című dal) tovább erősítette a jó érzéseket. Megbeszéltük, hogy gyöngysorunkon a következő gyöngyszem a célok lesz. A plüsselkapó játékban a fiúk és a lányok is kitűzték az első közös célt az órán, majd hangos kacagás kísérte a közös játékot. A Pozitivity társasjáték Ez vagyok én! kártyacsomagjából húztak a gyerekek, és válaszoltak a kártyán lévő kérdésre. Azt tapasztaljuk, hogy ezeken az órákon mindig értő és érző figyelemmel hallgatják egymást.

    Továbbiak megtekintéséhez kattintson ide


  • Társas kapcsolatok ápolása-beszámoló
    Összetartó-százlábú
    „Néha annyi pont elég, hogy ott vagyunk a másikért”

    2021. 11. 29.

    A „mi gyöngysorunk” 3. gyöngyszemét fűztük fel közösen a novemberi Boldogságóránkon. Boldogságfitnesszel és hálavonatozással hangolódtunk rá a témára. A Bunny new girl című rövid kisfilm nagyon jó beszélgetésindítónak bizonyult. Megállapítottuk, hogy társas kapcsolatainkat nagymértékben befolyásolja, hogy mennyire vagyunk képesek kötődni, bízni a másikban. A másikba vetett bizalom pedig összefügg a magunkba vetett bizalommal. Mi, a 4. b összetartozunk: vannak közös meséink, dalaink, mondókáink, szeretetgombócunk, játékaink, élményeink, és Boldog Pozitív Bocskaisok pólónk (amibe még most nőttünk bele első óta). Barátságpókhálót készítettünk fonal és kedves megerősítő mondatok segítségével.

    Továbbiak megtekintéséhez kattintson ide

  • Boldogságóra továbbképzés beszámoló

  • 2021. 09. 08.

  • Boldogságóra Program

  • 2021. 04. 30.

    A megbocsátás gyakorlása a 3. b osztályban

    Boldogságfitnesszel és hálavonatozással indult ez a foglalkozás is, hiszen ez nem maradhat el, mert imádják a gyerekek. Megnéztük, hogy milyen kincseket találtunk az eddig kinyitott ládákban, és izgatottan várták mit rejt a nyolcadik kincsesláda. Ráhangolásként „nevető labdát” játszottunk, ezzel megalapoztuk a jókedvet. Digitális játékokkal beszélgettünk érzelmeinkről, csoportosítottuk, hogy pozitív vagy negatív, majd egy okosdoboz játékkal összegyűjtöttük, hogy mit tehetünk, ha nem érezzük jól magunkat a bőrünkben, hogyan küzdhetünk meg a negatív érzéseinkkel, hogyan oldjuk a stresszt.
    Továbbiak megtekintéséhez kattintson a címre.

  • Happy- hét az iskolánkban 2021. 03. 22- 26.

    A OGYÉI által meghirdetett Happy - hét idén először került megrendezésre intézményünkben. Az alsó tagozatos gyerekek rengeteg szép rajzot készítettek a rajzpályázatra, amelyek eredményhirdetése április 23-a lesz. A felsős tanulók sem voltak tétlenek. A víz világnapja alkalmából plakátokat készítettek a víztakarékosság jegyében, valamint a Happy- hét keretein belül különböző állatok vízigényét hasonlították össze. A digitális munkarend alatt is sikerült megvalósítani a kitűzött célt, minél több tanulóhoz és szülőhöz eljuttatni az üzenetet:

    A legnagyobb kincs és a legjobb szomjoltó a víz!

    Szeretném megköszönni az osztályfőnökök és Katonáné Molnár Mária kolléganő segítségét a lebonyolításban. A gyerekek munkáját is szeretném megköszönni az alábbi videóval!

    Derecske, 2021. 04. 02.

    Karácsonyné Újhelyi Andrea

    Happy hét a Derecskei Bocskai István Általános Iskolában

  • Beszámoló a HAPPY-hétről

  • Boldogságóra Program

    Boldogságóra- Apró örömök beszámoló
    Örömökben gazdag tavaszi szünetet kíván a 3.b!









  • A Boldogságóra programban a 3.b elnyerte a hónap csoportja címet!


    Boldogságóra program 2020/21 tanévében, januárban, a CÉLKITŰZÉS hónapjában a 3. b osztály tanulói elnyerték a hónap csoportja címet! Nagy öröm, hogy kreativitásunkkal másokat is inspiráltunk!

  • Örömmel értesültünk róla, hogy a Boldogságóra programban a Boldogító jócselekedetek témában iskolánk 2. b osztálya lett a hónap csoportja több mint 3500 csoport közül. Nagyon köszönjük!
    Az alábbi linken található a december havi eredményhirdetés, valamint a képeket itt lehet megtekinteni.